dimecres, 3 de desembre del 2008

Pilota d'or. La història ja estava escrita

Com tot el “món” ja sap, Cristiano Ronaldo ha guanyat la pilota d'or. merescut? Jo tinc els meus dubtes.

No volia fer un article sobre aquesta notícia perquè no tragarem res més en dies i tot el món parlarà d'això, però al final m'he repensat i vaig a intentar enfocar-ho d'una manera “diferent”.
Aquest any Cristiano ha fet uns registres espectaculars tant en lliga com en Champions. El seu equip ha aconseguit la Premier i la Champions League. A títol individual a guanyat la bota d'or, FIFPro, davanter de l'any per la UEFA, jugador de l'any per la UEFA, etc. i avui pilota d'or.
Si només mirem aquestes dades CR7 és un just guanyador, però a part d'això hi ha altres coses importants que li han permès guanyar el trofeu per davant de l'altre gran, sinó el més gran, Messi.


C. Ronaldo és un jugador mediàtic, ara per ara el que més. Li agrada ser el centre d'atenció de totes les mirades, tant dins com fora del camp. El temps dirà si sent així s'equivoca o no. En aquest aspecte, disli marketing, triplica a Messi.

CR7 és alt, fort, atractiu… en això també supera a Messi. Això també ajuda a guanyar el pilota d'or!!!
Ha marcat molts gols. I més del mateix: també el supera. Si només comptem l'inici de temporada, a partir d'agost del 08, Messi ja el guanya.
Els dos tenen una velocitat endimoniada.
Tenen un canvi de ritme al·lucinant.
Amb la Pilota als peus són capaços de fer regats impossibles i jugades espectaculars.
Però hi ha dues coses en les quals Messi el supera.
L'argentí juga més per l'equip, dóna molts gols. El portuguès és egoista, només pensa en marcar i acaparar tot el protagonisme. La paraula egoista pot ser bona depenent com es miri.
I la segona cosa és que el pibe en els moments importants sempre apareix i dóna la talla: quarts i final de les olimpíades, contra el Madrid... Cristiano no pot dir el mateix: semifinals Champions, etc.
L’he comparat amb Messi per posar un exemple. Tant Xavi, com Torres, com Casillas, com Arshavin o com Villa també serien justos vencedors.
Ningú pot posar en judici la qualitat del portuguès, però jo no el fitxaria per al meu equip.
És molt difícil haver consens amb tots els amants del futbol sobre quin és el millor jugador del món, ja que cadascú tindrà les seves preferències o gustos. Però en el que tots estarem d'acord és que entre els 10 primers de la Pilota d'or no hi ha cap “petardo”.
El que fa gran a aquest esport és que cadascú té la seva opinió i forma de veure les coses, totes tan bones i dolentes a la vegada. Tots hem d’expressar el nostre pensament.
Creieu que Cristiano ha estat el millor del 2008?
Què influeix més a l'hora de donar aquest trofeu?
No em volia acomiadar sense dir una altra cosa.
Algú ha llegit la “famosa” revista France Football?
Jo mai per la qual cosa no es si és bona o si és dolenta, però estic gairebé segur que només es parla d'ella perquè atorga el pilota d'or. Gràcies a aquest premi són coneguts per tot el món.
A n’això se li diu: gran estratègia de marketing, no?

2 comentaris:

Albert ha dit...

Està clar que la pilota d'or no serveix per a res, perquè els que han votat no coneixen a la meitat dels candidats.

Però per què li donen la pilota d'or per haver guanyat la bota d'or, la champions i la lliga?
Què passa, que és un 3x1? Si aixeques aquests tres trofeus, te'n regalem un altre...
Per què es prioritzen els títols col·lectius en un trofeu individual. Està clar que és un grandíssim jugador i que està entre els tres millors del món, però Messi és millor.
I el que encara entenc menys és que es doni el trofeu al acabar l'any i no a final de temporada.Deu ser un regal de nadal...

Salutacions!

Alba ha dit...

La veritat es que no em sorprén gens la victoria de Cristiano Ronaldo en la pilota d'or. La campanya publicitaria perquè li donesin ha estat de 10, sobretot amb les declaracions de jo soc el primer, el segon i el tercer millor jugador del món. Jo personalent no hi estic d'acord, però es que fa anys que he perdut la fe en aquest tipus de guardons.
Salutacions